Historier fra virkeligheten

Bli med inn i verdens viktigste kafe

– Dette er ikke hvilken som helst kafe. Dette er Kirkens Bymisjons kafétilbud til de som ikke er velkomne på de fleste andre kafeer.

– Jeg begynte med heroin. Det var ikke noe sjakktrekk.

Av og til trenger vi en påminnelse om at alt i livet kan endres. Møtet med Jøran Holte er en slik påminnelse.

Kunst på harde livet

Kunstner Nikolai Torgersen sluttet på skolen som 13-åring og var i ferd med å ruse seg ihjel. I dag selger bildene hans for millioner.

Å ja, er dere fattige?

Elizabeth husker godt første gang en skolekamerat skulle være med hennes sønn hjem

Tusen ganger bedre enn å pante flasker

Carl hadde Bentley med privatsjåfør. I dag er han gaterydder for Kirkens Bymisjon. – Jeg angrer ingenting, det er for sent!

Å ikke ha en seng – i minusgrader

Når folk må sove ute på iskalde fortau er det ikke bare hjerterått, det er brudd på menneskerettighetene

Hvis hender kunne snakke

Hender kan gjøre så mye. De kan gjøre vonde ting og gode ting. Hender husker, og hender kan snakke.

– Du føler deg så liten

I 2022 sto hun på debatten og fortalte om en hverdag i fattigdom. Siden har alt bare blitt dyrere. Hvordan går det med Renate Søderlund i dag?

Forstår vi egentlig hva det vil si å være fattig i dagens Norge?

Samfunnsviter Karin Gustavsen gir oss innblikk i folks egne beskrivelser.

– Jeg er en av drittungene som det kommer til å gå til helvete med

Jeg røyker og jeg har prøvd ulike rusmidler. Jeg er tretten år.

Vil du bidra til et varmere samfunn?

Ingen skal sove på gata. Ingen skal leve i ensomhet. Ingen skal oppleve en hverdag uten verdighet. Vi er der sammen med dem. Støtt oss med et månedlig beløp og vær med og gjør byen din varmere.